Emlékszem pár éve Kőszegen jártam, A-ból B-be kellett eljutnunk a városon belül, a kiérkező taxissal beszélgetve megkérdeztük, hogy hány taxi van Kőszegen, mire érkezett a válasz: "egy". Vicces volt, de nem kevésbé vicces a világ néhány országának jelenlegi vagy korábbi, ma már akár múzeális értékű taxija. Itthon is érdekes a téma most, legalábbis Budapesten a taxisrendelet újra a figyelem középpontjába helyezte a taxizást, ha nem vettétek volna észre, nemrég minden taxi sárga-fekete ruhát kapott a városban.
Nekem tetszik őszintén szólva az egységesítés, valóban rendezettebbé teszi a városképet. Bár pesti taxisokkal beszélgetve sokan nagyon nem örülnek a rájuk erőltetett változásnak, az új fényezést ugyanis nekik kell kifizetni egyedül, bármiféle támogatás nélkül. Az ára pedig nem kevés, bő kettőszázezer Forint. Node ennyi bevezető után lássunk néhány izgalmas taxit a világból, ezt a sorozatot is folytatni fogjuk, nem lőjük el az összes puskaport az első posztban.
Capri, még napjainkban
Fiat 600 Multipla, 1956-1965
A régi-új londoni taxi
Folytatása következik...
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.